Przejdź do treści

Najważniejsze informacje:

Przedmiotem zadania jest opracowanie dokumentacji STEŚ-R (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej) dla zadania pn. „Budowa obwodnicy Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41” na etapie Koncepcji Programowej.


Opis opracowania

  • budowa jednojezdniowego odcinka DK 41 o długości około 3,079 km klasy GP,
  • budowa skrzyżowań skanalizowanych/ typu rondo na DK 40 i DK 41,
  • zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi, budowa jezdni dodatkowej,
  • przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą
  • budowa obiektów inżynierskich,
  • budowa urządzeń odwadniających,
  • budowa Obwodu Drogowego, budowa miejsc do kontroli i ważenia pojazdów przez służby ITD.,
  • przebudowa sieci i infrastruktury związanej z drogą.

Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi

Obwodnica
Klasa techn.GP wariant ul. Jesionkowej dołemGP wariant ul. Jesionkowej górą
Vdp – prędkość do projektowania100 km/h100 km/h
Przekrój drogi1/21/2
Szerokość pasa ruchu3,5m3,5m
Szerokość pobocza1,5-2,0m
Opaska zewnętrzna 0,75m
Pobocze gruntowe min. 0,75m
1,5-2,0m
Opaska zewnętrzna 0,75m
Pobocze gruntowe min. 0,75m
Pochylenie poprzeczne na jezdni2,5%2,5%
Pochylenie niwelety0.8-3.0%0.8-3.3%
Łuki pionoweR=5000, R=3500, R=3500, R=5000, R=3500R=8550, R=3700, R=8720, R=3700, R=10000
Pochylenie poprzeczne na łukachi=3,5%i=3,5%
Łuki poziomeR=800
R=800
R=800
R=800
Skrajnia pionowa drogi4.7m (5,0m PFU)4.7m (5,0m PFU)
Skrajnia pionowa linii kolejowej7.0m7.0m
Kategoria ruchuKR 4KR 4
Klasa obciążenia115kN/oś115kN/oś
Drogi krajowe
Nr drogiDK 41DK 40
Klasa techn.100km/h100km/h
Prędkość do projektowania Vdp1/21/2
Przekrój drogi3,5m3,5m
Szerokość pobocza1,5-2,0m
Opaska zewnętrzna 0,75m
Pobocze gruntowe min. 0,75m
1,5-2,0m
Opaska zewnętrzna 0,75m
Pobocze gruntowe min. 0,75m
Pochylenie poprzeczne na jezdni2,5%2,5%
Skrajnia pionowa4.7m4.7m
Kategoria ruchuKR 4KR 4
Dopuszczalne obciążenie115kN/oś115kN/oś
Drogi gminne i powiatowe
Nr drogiul.Ks.Skowrońskiegoul.JesionkowaDD2DD3
KategoriaPowiatowaGminnaGminnaGminna
Klasa techn.Z ulicaDDD
Prędkość do projektowania Vdp50km/h40km/h40km/h40km/h
Przekrój drogi1/21/21/21/2
Szerokość pasa ruchu3,0m2,5m2,5m2,5m
Szerokość pobocza0,75-1,5m0,75-1,5m0,75-1,5m0,75-1,5m
Droga dla pieszych2,5m
Droga dla pieszych i rowerów3,5m
Zieleniec1,0m
Pochylenie poprzeczne na jezdni2%2,5%2%2%
Pochylenie poprzeczne na łukach4%2,5-3,0%2%
Skrajnia pionowa4,5m4,5m4,5m4,5m
Kategoria ruchuKR 4KR 2KR 2KR 2
Dopuszczalne obciążenie115kN/oś115kN/oś115kN/oś115kN/oś

Terminy realizacji i harmonogram:

Planowane terminy etapu przygotowań inwestycji

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych
Data: 31.01.2023
2. Złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Data: 30.09.2023
3. Projekt robót geologicznych wraz ze złożeniem wniosku o jego zatwierdzenie do właściwego organu
Data: 04.11.2024
4. Elementy Koncepcji Programowej ze złożeniem na ZOPI (Etap II)
Data: 01.04.2025
5. Przygotowanie dokumentacji geologiczno – inżynierskiej i hydrogeologicznej wraz ze złożeniem wniosku o jej zatwierdzenie do właściwego Organu
Data: 30.06.2025
6. Wydanie przez organ decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Data: 30.06.2025
7. Uzyskanie decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczno – inżynierską i hydrogeologiczną
Data: 31.07.2025

Planowane terminy zależne od pozyskania finansowania na etap realizacji inwestycji:

– Zrealizowane – Aktualne – Przyszłe
1. Ogłoszenie przetargu w formie projektu-buduj
Data: 31.12.2025
2. Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRiD
Data: 31.03.2027
3. Uzyskanie decyzji ZRiD
Data: 31.12.2027
4. Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie prac budowlanych
Data: 31.12.2027
5. Zakończenie realizacji inwestycji, oddanie drogi do użytkowania
Data: 30.06.2030

Cele opracowania

  • uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia polegające na ustaleniu szczegółowych rozwiązań geometrycznych elementów drogi, konstrukcji obiektów drogowych i inżynierskich, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz przedmiaru robót i ich kosztorysu,
  • dostarczenie informacji do podjęcia ostatecznej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego,
  • umożliwienie jednoznacznego Opisu Przedmiotu Zamówienia kolejnego etapu przygotowania inwestycji do realizacji
  • określenie wytycznych dla projektu budowlanego.

Cele inwestycji

  • zmniejszenie i uspokojenie ruchu w mieście Prudnik, co zwiększy bezpieczeństwo i podniesie komfort życia mieszkańców – zmniejszenie ruchu poprawi stan powietrza, zmniejszy hałas i drgania wywołane przez ruch drogowy
  • wyprowadzenie znacznej części ruchu tranzytowego poza miasto,
  • umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie planowanej obwodnicy, a szczególnie w rejonach węzłów drogowych.