Najważniejsze informacje:
Przedmiotem zadania jest opracowanie dokumentacji STEŚ-R (Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe z elementami Koncepcji Programowej) dla zadania pn. „Budowa obwodnicy Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41” na etapie Koncepcji Programowej.
Opis opracowania
- budowa jednojezdniowego odcinka DK 41 o długości około 3,079 km klasy GP,
- budowa skrzyżowań skanalizowanych/ typu rondo na DK 40 i DK 41,
- zapewnienie pełnej obsługi komunikacyjnej terenów przyległych do projektowanej drogi, budowa jezdni dodatkowej,
- przebudowa istniejących dróg w zakresie kolizji z obwodnicą
- budowa obiektów inżynierskich,
- budowa urządzeń odwadniających,
- budowa Obwodu Drogowego, budowa miejsc do kontroli i ważenia pojazdów przez służby ITD.,
- przebudowa sieci i infrastruktury związanej z drogą.
Podstawowe parametry techniczne projektowanej drogi
Obwodnica
Klasa techn. | GP wariant ul. Jesionkowej dołem | GP wariant ul. Jesionkowej górą |
Vdp – prędkość do projektowania | 100 km/h | 100 km/h |
Przekrój drogi | 1/2 | 1/2 |
Szerokość pasa ruchu | 3,5m | 3,5m |
Szerokość pobocza | 1,5-2,0m Opaska zewnętrzna 0,75m Pobocze gruntowe min. 0,75m | 1,5-2,0m Opaska zewnętrzna 0,75m Pobocze gruntowe min. 0,75m |
Pochylenie poprzeczne na jezdni | 2,5% | 2,5% |
Pochylenie niwelety | 0.8-3.0% | 0.8-3.3% |
Łuki pionowe | R=5000, R=3500, R=3500, R=5000, R=3500 | R=8550, R=3700, R=8720, R=3700, R=10000 |
Pochylenie poprzeczne na łukach | i=3,5% | i=3,5% |
Łuki poziome | R=800 R=800 | R=800 R=800 |
Skrajnia pionowa drogi | 4.7m (5,0m PFU) | 4.7m (5,0m PFU) |
Skrajnia pionowa linii kolejowej | 7.0m | 7.0m |
Kategoria ruchu | KR 4 | KR 4 |
Klasa obciążenia | 115kN/oś | 115kN/oś |
Drogi krajowe
Nr drogi | DK 41 | DK 40 |
Klasa techn. | 100km/h | 100km/h |
Prędkość do projektowania Vdp | 1/2 | 1/2 |
Przekrój drogi | 3,5m | 3,5m |
Szerokość pobocza | 1,5-2,0m Opaska zewnętrzna 0,75m Pobocze gruntowe min. 0,75m | 1,5-2,0m Opaska zewnętrzna 0,75m Pobocze gruntowe min. 0,75m |
Pochylenie poprzeczne na jezdni | 2,5% | 2,5% |
Skrajnia pionowa | 4.7m | 4.7m |
Kategoria ruchu | KR 4 | KR 4 |
Dopuszczalne obciążenie | 115kN/oś | 115kN/oś |
Drogi gminne i powiatowe
Nr drogi | ul.Ks.Skowrońskiego | ul.Jesionkowa | DD2 | DD3 |
Kategoria | Powiatowa | Gminna | Gminna | Gminna |
Klasa techn. | Z ulica | D | D | D |
Prędkość do projektowania Vdp | 50km/h | 40km/h | 40km/h | 40km/h |
Przekrój drogi | 1/2 | 1/2 | 1/2 | 1/2 |
Szerokość pasa ruchu | 3,0m | 2,5m | 2,5m | 2,5m |
Szerokość pobocza | 0,75-1,5m | 0,75-1,5m | 0,75-1,5m | 0,75-1,5m |
Droga dla pieszych | – | 2,5m | – | – |
Droga dla pieszych i rowerów | 3,5m | – | – | – |
Zieleniec | 1,0m | – | – | – |
Pochylenie poprzeczne na jezdni | 2% | 2,5% | 2% | 2% |
Pochylenie poprzeczne na łukach | – | 4% | 2,5-3,0% | 2% |
Skrajnia pionowa | 4,5m | 4,5m | 4,5m | 4,5m |
Kategoria ruchu | KR 4 | KR 2 | KR 2 | KR 2 |
Dopuszczalne obciążenie | 115kN/oś | 115kN/oś | 115kN/oś | 115kN/oś |
Terminy realizacji i harmonogram:
Planowane terminy etapu przygotowań inwestycji
1. Geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych
Data: 31.01.2023
Data: 31.01.2023
2. Złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Data: 30.09.2023
Data: 30.09.2023
3. Projekt robót geologicznych wraz ze złożeniem wniosku o jego zatwierdzenie do właściwego organu
Data: 04.11.2024
Data: 04.11.2024
4. Elementy Koncepcji Programowej ze złożeniem na ZOPI (Etap II)
Data: 01.04.2025
Data: 01.04.2025
5. Przygotowanie dokumentacji geologiczno – inżynierskiej i hydrogeologicznej wraz ze złożeniem wniosku o jej zatwierdzenie do właściwego Organu
Data: 30.06.2025
Data: 30.06.2025
6. Wydanie przez organ decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach
Data: 30.06.2025
Data: 30.06.2025
7. Uzyskanie decyzji zatwierdzającej dokumentację geologiczno – inżynierską i hydrogeologiczną
Data: 31.07.2025
Data: 31.07.2025
Planowane terminy zależne od pozyskania finansowania na etap realizacji inwestycji:
1. Ogłoszenie przetargu w formie projektu-buduj
Data: 31.12.2025
Data: 31.12.2025
2. Złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRiD
Data: 31.03.2027
Data: 31.03.2027
3. Uzyskanie decyzji ZRiD
Data: 31.12.2027
Data: 31.12.2027
4. Przekazanie placu budowy i rozpoczęcie prac budowlanych
Data: 31.12.2027
Data: 31.12.2027
5. Zakończenie realizacji inwestycji, oddanie drogi do użytkowania
Data: 30.06.2030
Data: 30.06.2030
Cele opracowania
- uściślenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia polegające na ustaleniu szczegółowych rozwiązań geometrycznych elementów drogi, konstrukcji obiektów drogowych i inżynierskich, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz przedmiaru robót i ich kosztorysu,
- dostarczenie informacji do podjęcia ostatecznej decyzji inwestorskiej w sprawie celowości, zakresu i horyzontu czasowego realizacji zadania inwestycyjnego,
- umożliwienie jednoznacznego Opisu Przedmiotu Zamówienia kolejnego etapu przygotowania inwestycji do realizacji
- określenie wytycznych dla projektu budowlanego.
Cele inwestycji
- zmniejszenie i uspokojenie ruchu w mieście Prudnik, co zwiększy bezpieczeństwo i podniesie komfort życia mieszkańców – zmniejszenie ruchu poprawi stan powietrza, zmniejszy hałas i drgania wywołane przez ruch drogowy
- wyprowadzenie znacznej części ruchu tranzytowego poza miasto,
- umożliwienie aktywizacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w sąsiedztwie planowanej obwodnicy, a szczególnie w rejonach węzłów drogowych.